Tuesday 27 November 2012

Osaka - Kyoto Day 1

 
Perjalanan dari LCCT ke Kansai Airport mengambil masa lebih kurang 7 jam perjalanan.Lenguh juga segala anggota badan sebab duduk je.Nak tidur pun bukanlah boleh lena sangat. Sampai di Kansai Airport lebih kurang jam 6 pagi.Selesai urusan imigresen terus cari kaunter information. Minta map KANSAI buat rujukan ut kemana-mana sekitar Osaka.Naik tingkat 2 untuk keluar cari train. Saya decide naik NANKAI menuju stesyen Kyoto. Dari Osaka - tukar train di Shinimamiya Stesyen Y1390.
 
Dari Shinimamiya stesyen - turun tangga untuk ke beli tiket Y890 JR Yamatoji menuju Osaka Station - transfer train turun track no.2 dan tukar di track no. 8(turun bawah).Dari Osaka station terus menuju Osaka Station.


Tiba di Kyoto Stesyen lebih kurang jam 12thari.Pergi lagi kaunter info untuk beli City bus 1-day pass Y500 di tingkat 2. Naik bas untuk berhenti ke stesyen bas Shijo Karawamachi kerana saya stay di Khaosan Guest House Kyoto.


Sebelah petang turun ke Kyoto stesyen menggunakan 1day pass untuk ke Post Office terletak berdekatan dengan Kyoto stesyen. Beli poskad untuk poskan kepada keluarga dan kawan2. Inilah staff post office. Setelah berusan terus pulang ke GH.

 
Ini adalah Kyoto Tower yang terletak berdekatan dengan Kyoto Stesyen.
 

                                                         Khaosan Guest House Kyoto





 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...