Monday 14 January 2013

Philips Airfryer


Pernah tak tengok benda ni? Kalau saya tak pergi Harvey Norman saya pun tak tau. Ia adala Air Fryer. Digunakan untuk memasak makanan tanpa menggunakan minyak.Tapi ruang masaknya sgt kecik.Untuk masak berdua tiga..ok lagi..kalau nak masak untuk anak sepuluh tak dapek la. Sudah saya rasa fries dimasak menggunakan alat ini.

Rasanya sama juga macam kita masak menggunakan minyak.Kalau guna minyak lagi la bertambah kalestrolkan. Sebab apa saya katakan begitu adalah kerana ianya masak tanpa menggunakan minyak adalah kerana fries yang kita beli itu sebenarnya sudah setengah masak.

So bila kita menggunakan Air fryer ini kuasa angin yang panas akan dapat mengeluarkan minyak yang sedia cuma kita tidak nampak minyak tersebut kerana ianya sudah disejukbekukan..Bila kita panggang ayam..lemak yg ada di kelilingi badan ayam itu di tukar ganti menjadi minyak kerana tekanan angin panas yang kuat buatkan lemak itu cair. Begitu juga nugget..kacang tanah dan lain2..

Bolehla try and error.. Buat ujikaji sendiri bagi merendahkan kalestrol dalam badan. Kiranya alat ini baikla untuk kesihatan...Harga yang saya beli hari tu adalah Rm1188.00. Mungkin tak lama lagi semakin menurun bolehlah beli..Jangan jadi tukun udah ler...haha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...